

over Log-In
Log-In is een residentieel centrum voor trajectbegeleiding, opgesplitst in twee verschillende woonmodaliteiten.
Jongeren van minstens 14 jaar verblijven er:
-
hetzij in de residentie (individuele kamers met gemeenschappelijke keuken, leefruimte en tuin) waar jongeren in functie van hun interesses begeleiders kunnen bijstaan in dagdagelijkse karweien (boodschappen doen, koken, …);
-
hetzij op studio (eigen kitchenette en sanitair) waar de jongere, ondersteund door begeleiders, instaat voor zijn eigen huishouden.
Sommige jongeren verblijven tot bij de uitstroom in één van beide woonmodaliteiten, andere jongeren maken in de loop van hun verblijf de overstap van het ene naar het andere deel.
Trajectbegeleiding in Log-In (zowel in de residentie als op studio) is zonder standaarden en wordt telkens opnieuw heruitgevonden. Elke jongere is immers verschillend, met een onvergelijkbare geschiedenis en een particuliere context; met hoogstpersoonlijke noden, issues, behoeftes, idealen, sterktes, interesses en vragen. Het is de eigenheid van elkeen, in al zijn complexiteit, die als kompas fungeert.
Trajectbegeleiding in Log-In is een één-op-één gebeuren. Maar dat wil niet zeggen dat er slechts één begeleider is die de jongere begeleidt doorheen diens traject. Trajectbegeleiding is immers veelal meervoudig: een jongere kan verschillende metgezellen (compagnon de route) hebben, die elk afzonderlijk iets voor hem betekenen. Zo kan hij bvb. met de ene begeleider in een atelier uitzoeken wat hem interesseert, plezier verschaft, wat rustgevend is of motiverend werkt; en bij een andere begeleider misschien ondersteuning zoeken om het schoolgaan mogelijk te maken of alternatieve vormen van dagbesteding te exploreren die meer aanleunen bij zijn noden en interesses. Om daarnaast evt. op nog een andere begeleider beroep te doen om bestaande banden draaglijker te maken of te versterken, om zijn netwerk te verruimen of om vroegere contacten nieuw leven in te blazen.
Trajectbegeleiding in Log-In kent dus oneindig veel invullingen, maar in alle gevallen staat het zoeken, verkennen, uitproberen en ontdekken centraal. Met als inzet steeds het uitvinden van nieuwe pistes die bijdragen tot een hoogstpersoonlijke levenswijze die voldoening verschaft en de jongere een meer bevredigende plaats biedt binnen het sociale gebeuren.